piątek, 9 stycznia 2015

Ryż z cukinią i pomidorami

Wraz z przyjściem Nowego Roku, nadszedł czas na jeszcze zdrowsze jedzenie, regularne jedzenie i baaardzo warzywne :)
Skusiłam się wykorzystać przepisy pewnej znanej osoby, słynącej z mobilizowania i nakłaniania ludzi do zdrowego stylu życia i do ćwiczeń. Mam tutaj na myśli Ewę Chodakowską, która udostępniła na swoim profilu na Facebook`u przepisy na cały tydzień. To dopiero mój drugi dzień, który realizuję, ale z ręką na sercu muszę stwierdzić, że są one zdrowe, ale przede wszystkim SMACZNE!!!
Dzisiaj chciałam się z Wami podzielić przepisem na ryż z cukinią i pomidorami. Jest to prosty i szybki sposób na pyszne danie. 
Potrzebne nam będą następujące składniki:
- woreczek brązowego ryżu,
- dwie niewielkie cukinie,
- 2 pomidory (ja użyłam puszkę krojonych pomidorów),
- oliwa z oliwek,
- słonecznik,
- natka pietruszki,
- sól morska lub himalajska,
- pieprz czarny,
- pieprz ziołowy,
- majeranek,
- lubczyk,
- kurkuma.


Brązowy ryż ugotowałam w lekko osolonej wodzie. Ryż brązowy ma to do siebie, że musi się gotować dosyć długo bo około 30 minut. Myślę, że nie będzie dużym grzechem, gdy następnym razem użyję ryżu basmati. W tym czasie obrałam cukinie i pokroiłam je w kostkę. 
Oliwę z oliwek rozgrzałam na patelni i dodałam cukinię. Po około 3 minutach dodałam pomidory z puszki (wg przepisu miały to być pokrojone w kostkę pomidory, wcześniej sparzone i obrane ze skórki, ja wykorzystałam to co dostępne w lodówce, no i powiem szczerze, że poszłam na łatwiznę ;) ). Całość dusiłam 10-15 minut. Przyprawiłam łyżeczką majeranku, lubczyku, szczyptą pieprzu ziołowego. Po ugotowaniu ryżu dodałam go do warzyw i posypałam odrobiną kurkumy.
Całość wyłożyłam na talerz, posypałam natką pietruszki i słonecznikiem.
Cena wszystkich składników to około 8 zł.


SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz